Hjem | Pressemeldinger | Klarna første bank som tar i bruk ChatGPT for bedrifter
Klarna tar nok en gang AI-ledelsen, og er en av de første som tar i bruk ChatGPT for bedrifter, Chat GPT Enterprise. Dette gir AI-støtte for alle Klarnas ansatte – med bedre sikkerhet, høyere hastighet og enda bedre muligheter for avansert dataanalyse.
Forfatter: Klarna
Publisert: 30.08.23
– Hos Klarna er vi alltid på jakt etter løsninger som kan styrke kompetansen vår, og gjøre oss bedre i stand til å betjene våre 150 millioner brukere over hele verden. Med integreringen av ChatGPT Enterprise styrker vi både teamene og kundeopplevelsen. Når jeg kommer på jobb fokuserer jeg ene og alene på hvordan AI kan hjelpe oss å realisere visjonen vår raskere, sier medgründer og CEO i Klarna, Sebastian Siemiatkowski.
Tidligere har Klarna brukt OpenAI sin API internt. Den gir høyere hastigheter, bedre tilgjengelighet og data på virksomhetsnivå enn den forbrukerfokuserte ChatGPT. 2500 Klarna-ansatte bruker teknologien for å forbedre kundeopplevelsen, som for eksempel AI-genererte produktanbefalinger og en strømlinjeformet kundeservice.
– Noe av det jeg følger mest med på akkurat nå er hvor mange av våre ansatte som bruker vår Open AI-brukerkonto. Selv om vi oppfordrer alle til å gjøre det, bruker bare 50 prosent dette verktøyet daglig. Derfor måtte vi finne en ny måte å gi flere av våre ansatte tilgangen til den fantastiske OpenAI-teknologien, sier Klarnas CEO.
Med Chat GPT Enterprise får alle hos Klarna tilgang til kraften som ligger i OpenAI, alt gjennom det lett gjenkjennelige brukergrensesnittet til ChatGTP, men med tilgang til selskapets beskyttede data.
Da ChatGPT ble lansert i november 2022, så Klarnas CEO Sebastian raskt mulighetene, og ba om et møte med OpenAI sin CEO, Sam Altman. I denne samtalen lovte Siemiatkowski at han ville bli OpenAIs «beste kunde». Siden det har Klarna vært den første fintech-virksomheten i verden, og det første europeiske selskapet, uavhengig av sektor, som har lansert en ChatGPT plugin.
I tillegg til å jobbe med ChatGTP, har Klarna utviklet og tatt i bruk egne AI-baserte verktøy og tjenester på sin plattform. Klarna-appen har nå i flere markeder AI-drevne produktanbefalinger som hjelper forbrukere å finne og kjøpe det som er mest relevant for dem. Feeden oppdateres jevnlig med en rekke produkter og tilbud, og blir mer og mer personlig ettersom den blir «kjent med» brukeren.
Antall nettbutikker: 1342
Braadland AS
Parkvegen 5
N-4706 Vennesla
Epost: hei@braadland.no
Org nr 912 503 097
by braadland as // © 2024
optimalized with Sonar SEO
annonsere? // advertise?