Hjem | Pressemeldinger | Klarna lanserer egen vekstpris for nordiske nettbutikker
Klarna lanserer egen vekstpris for nordiske nettbutikker
Samtidig som Klarna satser stort på mer forbrukervennlige og bærekraftige betalingsløsninger, har de investert store summer for å kunne tilby flere markedsføringstjenester til butikker som bruker dem. Med lanseringen av Klarna Growth Awards skal nettbutikker støttes for å fortsette å vokse.
Forfatter: Klarna
Publisert: 18.05.22
Målet med den storstilte satsingen på markedsføringsløsninger er å være et konkurransedyktig alternativ til de amerikanske annonsegigantene.
I løpet av 2021 økte trafikken fra Klarnas kanaler til nettbutikker med 160 % og utgjorde hele 301 millioner klikk. Resultatet viser effekten av Klarnas strategiske rolle som vekstpartner, der forhandlere over hele verden kobles sammen med et nettverk av 147 millioner forbrukere.
Bare det siste året har Klarna annonsert flere store oppkjøp, som for eksempel APPRL, Hero og Pricerunner. Målet er å kunne tilby butikker som ønsker å markedsføre seg mot forbrukere et bedre, mer inspirerende og relevante tilbud, og samtidig møte butikkenes nåværende og fremtidige behov for å skape trafikk og øke antall konverteringer.
– Nettbutikker må betale utrolig mye penger for annonsering. Dette utfordrer vi nå – og vi vet at det fungerer. Vi ønsker å være en partner som går hånd i hånd med forhandleren hele veien. Målet er å fungere som en one-stop-shop for nettbutikker, og tilby mer bærekraftige og de mest brukervennlige betalingstjenestene i markedet, kombinert med et sterkt markedsføringstilbud som muliggjør økt konvertering og vekst, sier Geir Østby, Norgessjef i Klarna.
Klarna Growth Awards gir nye muligheter for vekst til nordiske nettbutikker
Klarna lanserer nå det nordiske initiativet Klarna Growth Awards. Her vil alle nettbutikker, også de som i dag ikke er tilknyttet Klarna, fra Sverige, Finland, Danmark og Norge kunne søke om skreddersydde vekstpakker med en totalverdi på 17 millioner norske kroner. I pakkene inngår blant annet årsabonnement på influencer marketing-plattformen APPRL, Klarnas sammenligningstjeneste Klarna Comparison Service (CSS), annonsering i Klarnas app og tilgang til bruk av Virtual Shopping (tidligere Hero). Søknadsprosessen åpner 18.mai.
Mer enn 12 000 norske nettbutikker benytter seg i dag av Klarnas betalings- og shoppingløsninger.
De norske vinnerne kåres av en jury bestående av Norgessjef Geir Østby, CMO David Sandström, Fashion Director Emilia de Poret og Head of Social Commerce Adam Levene under en digital galla i oktober. Butikker kan søke om priser i fire ulike kategorier: Sustainability, Rising Star, Innovation och Small Business.
– Med Klarna Growth Awards håper vi å inspirere, engasjere og informere – og gi forhandlerne optimale verktøy for å skape trafikk og vokse. Dette blir vår versjon av et nordisk mesterskap i kreativitet og innovasjon innenfor netthandelen, sier Norgessjef i Klarna, Geir Østby.
De beste nettbutikkene