Hjem | Pressemeldinger | Klarna lanserer egen vekstpris for nordiske nettbutikker

Klarna lanserer egen vekstpris for nordiske nettbutikker

Samtidig som Klarna satser stort på mer forbrukervennlige og bærekraftige betalingsløsninger, har de investert store summer for å kunne tilby flere markedsføringstjenester til butikker som bruker dem. Med lanseringen av Klarna Growth Awards skal nettbutikker støttes for å fortsette å vokse.

Forfatter: Klarna
Publisert: 18.05.22

Klarna lanserer egen vekstpris for nordiske nettbutikker

Målet med den storstilte satsingen på markedsføringsløsninger er å være et konkurransedyktig alternativ til de amerikanske annonsegigantene.

I løpet av 2021 økte trafikken fra Klarnas kanaler til nettbutikker med 160 % og utgjorde hele 301 millioner klikk. Resultatet viser effekten av Klarnas strategiske rolle som vekstpartner, der forhandlere over hele verden kobles sammen med et nettverk av 147 millioner forbrukere.

Bare det siste året har Klarna annonsert flere store oppkjøp, som for eksempel APPRL, Hero og Pricerunner. Målet er å kunne tilby butikker som ønsker å markedsføre seg mot forbrukere et bedre, mer inspirerende og relevante tilbud, og samtidig møte butikkenes nåværende og fremtidige behov for å skape trafikk og øke antall konverteringer.

– Nettbutikker må betale utrolig mye penger for annonsering. Dette utfordrer vi nå – og vi vet at det fungerer. Vi ønsker å være en partner som går hånd i hånd med forhandleren hele veien. Målet er å fungere som en one-stop-shop for nettbutikker, og tilby mer bærekraftige og de mest brukervennlige betalingstjenestene i markedet, kombinert med et sterkt markedsføringstilbud som muliggjør økt konvertering og vekst, sier Geir Østby, Norgessjef i Klarna.

Klarna Growth Awards gir nye muligheter for vekst til nordiske nettbutikker

Klarna lanserer nå det nordiske initiativet Klarna Growth Awards. Her vil alle nettbutikker, også de som i dag ikke er tilknyttet Klarna, fra Sverige, Finland, Danmark og Norge kunne søke om skreddersydde vekstpakker med en totalverdi på 17 millioner norske kroner. I pakkene inngår blant annet årsabonnement på influencer marketing-plattformen APPRL, Klarnas sammenligningstjeneste Klarna Comparison Service (CSS), annonsering i Klarnas app og tilgang til bruk av Virtual Shopping (tidligere Hero). Søknadsprosessen åpner 18.mai.

Mer enn 12 000 norske nettbutikker benytter seg i dag av Klarnas betalings- og shoppingløsninger.

De norske vinnerne kåres av en jury bestående av Norgessjef Geir Østby, CMO David Sandström, Fashion Director Emilia de Poret og Head of Social Commerce Adam Levene under en digital galla i oktober. Butikker kan søke om priser i fire ulike kategorier: Sustainability, Rising Star, Innovation och Small Business.

– Med Klarna Growth Awards håper vi å inspirere, engasjere og informere – og gi forhandlerne optimale verktøy for å skape trafikk og vokse. Dette blir vår versjon av et nordisk mesterskap i kreativitet og innovasjon innenfor netthandelen, sier Norgessjef i Klarna, Geir Østby.

De beste nettbutikkene


Nettbutikker i kategorien Apotek
Apotek



Se alle (7 stk.)

Nettbutikker i kategorien Auksjoner, markedsplasser
Auksjoner, markedsplasser



Se alle (7 stk.)

Nettbutikker i kategorien Barneutstyr
Barneutstyr



Se alle (36 stk.)

Nettbutikker i kategorien Bil, båt og motor
Bil, båt og motor



Se alle (62 stk.)

Nettbutikker i kategorien Billettbestilling
Billettbestilling



Se alle (5 stk.)

Nettbutikker i kategorien Blomster
Blomster



Se alle (6 stk.)

Nettbutikker i kategorien Briller og kontaktlinser
Briller og kontaktlinser



Se alle (11 stk.)

Nettbutikker i kategorien Bygg og jernvare
Bygg og jernvare



Se alle (8 stk.)

Nettbutikker i kategorien Bøker og magasiner
Bøker og magasiner



Se alle (28 stk.)

Nettbutikker i kategorien Data
Data



Se alle (41 stk.)

Nettbutikker i kategorien Dating og erotikk
Dating og erotikk



Se alle (16 stk.)

Nettbutikker i kategorien DVD og Blu-Ray
DVD og Blu-Ray



Se alle (1 stk.)

Nettbutikker i kategorien Dyrebutikker
Dyrebutikker



Se alle (32 stk.)

Nettbutikker i kategorien Elektronikk
Elektronikk



Se alle (26 stk.)

Nettbutikker i kategorien Foto og video
Foto og video



Se alle (13 stk.)

Nettbutikker i kategorien Gaver og gadgets
Gaver og gadgets



Se alle (23 stk.)

Nettbutikker i kategorien Gull, juveler og klokker
Gull, juveler og klokker



Se alle (31 stk.)

Nettbutikker i kategorien Helse og helsekost
Helse og helsekost



Se alle (67 stk.)

Nettbutikker i kategorien Hobbyartikler
Hobbyartikler



Se alle (91 stk.)

Nettbutikker i kategorien Hudpleie og kosmetikk
Hudpleie og kosmetikk



Se alle (54 stk.)

Nettbutikker i kategorien Hus og hjem
Hus og hjem



Se alle (195 stk.)

Nettbutikker i kategorien Klær og mote
Klær og mote



Se alle (207 stk.)

Nettbutikker i kategorien Kontorrekvisita
Kontorrekvisita



Se alle (12 stk.)

Nettbutikker i kategorien Kunst og antikviteter
Kunst og antikviteter



Se alle (7 stk.)

Nettbutikker i kategorien Leker
Leker



Se alle (13 stk.)

Nettbutikker i kategorien Mat og drikke
Mat og drikke



Se alle (44 stk.)

Nettbutikker i kategorien Mobil og telefoni
Mobil og telefoni



Se alle (20 stk.)

Nettbutikker i kategorien Musikk
Musikk



Se alle (6 stk.)

Nettbutikker i kategorien Radio, TV og Hi-Fi
Radio, TV og Hi-Fi



Se alle (8 stk.)

Nettbutikker i kategorien Reise og reiseeffekter
Reise og reiseeffekter



Se alle (40 stk.)

Nettbutikker i kategorien Sport og friluftsliv
Sport og friluftsliv



Se alle (203 stk.)

Nettbutikker i kategorien Utenlandske
Utenlandske



Se alle (16 stk.)

De siste nettbutikkene


Kategorier


Siste nyheter


Siste pressemeldinger


Siste artikler


Tilfeldig valgt nettbutikk

Climbing247
Climbing247 er en nettbutikk for dem som tenker klatring 24-7. Bedriften er eid av en dedikert familie som setter kundens ønsker i fokus.

Les mer Besøk

Statistikk

Antall nettbutikker: 1339

Samarbeidspartnere

Kontakt oss

Braadland AS
Parkvegen 5
N-4706 Vennesla

Epost: hei@braadland.no
Org nr 912 503 097

Om Nettbutikk365.no