Hjem | Pressemeldinger | Klarna lanserer digital lommebok for medlems- og lojalitetskort i egen app
Klarna lanserer digital lommebok for medlems- og lojalitetskort i egen app
Hver nordmann over 18 år har i snitt hele fire lojalitetskort. I dag lanserte Klarna en løsning hvor du enkelt kan lagre alle lojalitets- og medlemskort i appen deres.
Forfatter: Klarna
Publisert: 25.06.22

Det betyr at du kan samle poeng og andre fordeler når du er i fysisk butikk, uten å være avhengig av å ha med deg plastkortet.
– Vi skal gi kundene den aller beste shoppingopplevelsen, både på nett og i fysisk butikk. Etter å ha lansert vårt revolusjonerende verktøy for virtuell shopping, ønsker vi nå å hjelpe kundene med å spare tid og penger når de handler i fysisk butikk. Med den nye løsningen, hvor du lett samler alle dine lojalitets- og medlemskort i appen vår, tar vi handelen i fysisk butikk til et nytt nivå, sier Chief Product Officer i Klarna, David Fock.
To av tre bruker lojalitetskort hver uke eller oftere
Ifølge en internasjonal undersøkelse* Klarna har gjennomført er bruken av lojalitetskort populært, også i Norge. I snitt oppgir hver nordmann at de har fire lojalitetskort. En av fem (22 %) har mer enn seks kort. Nesten to av tre (64 %) oppgir at de bruker lojalitetskort ukentlig eller oftere. Samtidig oppgir halvparten (53 %) at de ikke alltid har med seg alle kortene sine.
En av fire nordmenn oppgir også at de har sagt nei til å delta i et lojalitetsprogram, simpelthen fordi de ikke ønsket å ha med seg nok et kort.
Ny løsning støtter mer enn 8000 lojalitetsprogrammer
Den nye løsningen for lojalitetskort kommer som et resultat av selskapets oppkjøp av mobil lommebok-leverandøren Stocard. Løsningen støtter mer enn 8000 ulike lojalitetsprogrammer over hele verden, og omfavner alt fra klær og sminke til teknologi og matvarer. Løsningen sørger for at kunden aldri går glipp av verdifulle bonuspoeng.
Her ligger allerede en rekke av de mest populære norske lojalitets/medlemskortene inne.
Ifølge den representative undersøkelsen er det blant nordmenn over 58 år flest oppgir at de har flere lojalitetskort (71 %). Minst er utbredelsen av flere lojalitetskort blant dem under 25 år (49 %). Det er noen flere menn enn kvinner som har flere enn ett lojalitetskort.
Fysiske lojalitetskort gjør at forbruker går glipp av gode tilbud
– Fysiske kort er ikke så praktiske i dagens digitale verden. Derfor blir de ofte etterlatt hjemme, forbrukerne går glipp av gode tilbud og butikkene mister muligheten til å styrke sin merkevare. Med den nye samleløsningen i Klarna-appen kan du enkelt nyte godt av fysiske butikkers belønningsprogrammer, sier produktdirektør i Klarna og grunnlegger av Stocard, Björn Goss.
De beste nettbutikkene