Hjem | Artikler | Hva kan nettbutikker lære av iGaming industrien?

Hva kan nettbutikker lære av iGaming industrien?

Det blir stadig hardere konkurranse om kundene som handler på nett. Dette er nok noe mange nettbutikkeiere har merket de siste årene, og kanskje spesielt før høytider slik som julen. Spesielt gjelder dette små nettbutikker i ulike nisjer som kan slite med å konkurrere der store selskaper har enorme markedsføringsbudsjetter til å spy ut reklame.

Forfatter: Redaktør
Publisert: 16.12.22

Da kan det være interessant å se hvilke tiltak man kan gjøre for å skille seg ut fra resten av markedet. Her er det gjerne greit å rette blikket mot andre hardt konkurransepregede industrien slik som casino. Vi har sett på hvordan nye nettcasinoer kan skille seg fra etablerte konkurrenter og hva som driver trafikk til nettsidene deres.

Våre beste tips for å drive trafikk til nettsiden din med inspirasjon fra iGaming bransjen

En problemstilling som mange nye nettbutikker har er at de ikke har enorme budsjetter å markedsføre seg med. Derfor er det viktig å bruke de kanalene man får størst uttelling for budsjettet sitt. Dette kan ofte bidra til at man får bedre organisk trafikk over tid, men også at man får en unik kanal direkte til kundene sine. Her er det mye hentet fra markedsføringsstrategien til ulike spillselskaper, så følg med for inspirasjon.

Søkemotoroptimalisering

Mye av trafikken til moderne nettsider i dag kommer gjennom søkemotorer som Google. Da er det viktig at man har en nettside som gjør det lett for søkemotoren å forstå hvordan innhold den tilbyr. Mange vil nok tenke at dette bare gjelder for bedrifter og media, men det er like viktig for en nyetablert nettbutikk.

Søkemotoroptimalisering eller SEO handler om at man skriver innhold som gjør det mulig for søkemotoren å kategorisere det innholdet som finnes der. Her vil det gjerne være en blogg og andre innlegg som er viktig. For deg som skal drive trafikk til nettbutikken din vil det derfor være lurt å kombinere utvalget av produkter og tjenester du selger med informative artikler. Dette kan drive organisk trafikk til siden din og styrke posisjonen siden din har hos Google.

Sosiale medier

Tidligere holdt det gjerne at man la ut et innlegg på Facebook i ny og ne, men denne perioden er for lengst over. Nå er det viktig med en fullkommen strategi for hvordan man skal bruke sosiale medier, og ikke minst hvordan innholds om skal legges ut der. Da kommer det godt med å velge hvilke kanaler målgruppen din befinner seg på.

Det som gjør Sosiale medier så attraktivt for markedsføring er at du enkelt kan skreddersy hvilke målgrupper du ønsker å treffe basert på ulike demografier. På denne måten kan du få optimal konvertering og sørge for at du får mest mulig synlighet for de pengene du har tilgjengelig i budsjettet ditt.

Oppsummering

Kombinasjonen av SEO og sosiale medier har lenge vært en oppskrift for suksess for de selskapene som gjør det til en prioritet. Her er det ingen bransje som kan sette et bedre eksempel for dette enn spillbransjen og tilbydere av pengespill. Vi har derfor sett nærmere på hvilke elementer disse bruker og hvordan du kan bruke den samme strategien for din nettbutikk.

De siste nettbutikkene


Kategorier


Siste nyheter


Siste pressemeldinger


Siste artikler


Tilfeldig valgt nettbutikk

Lot333
LOT333 – etablert i Bergen by, Norge i 2008 – er en multibrand-forhandler som ble startet for å tilby et utsalgssted og et rom for førsteklasses og høykvalitetsprodukter for både menn og kvinner

Les mer Besøk

Statistikk

Antall nettbutikker: 1339

Samarbeidspartnere

Kontakt oss

Braadland AS
Parkvegen 5
N-4706 Vennesla

Epost: hei@braadland.no
Org nr 912 503 097

Om Nettbutikk365.no